ONZE WERKWIJZE

Stap 3: Trend in de praktijk

Hoe wordt mijn organisatie futureproof?

Uiteindelijk bepalen de onderzoeksvraag, het scenario, de doelgroep, de
beschikbare tijd en het budget welk soort raamwerk er verder wordt uitgewerkt.
Is het startpunt een idee? Een klantknelpunt? Een businessuitdaging?

In overleg met de opdrachtgever wordt er verdiept op strategische opties,
ontwikkeling van toekomstige doelgroepen, toepassing in sociale media, of
veranderingen in de marketingmix.

Het Business Model Canvas (Osterwalder, Pigneur, 2010), Trendpyramides en Consumer Trend Canvas (Trendwatching) worden o.a. gebruikt als
vertrekpunt om de nieuwe inzichten in kaart te brengen.

MINITRENDS

Dit is zo…. 2019! Part 3

Populair in 2019; een 3e blog met higlights Supermarkt 2.0 Het is al jaren een trendterm 'beleving', of breder nog 'de belevingseconomie'. In de supermarkt van de toekomst moet de klant vooral geïnspireerd worden. Koks [...]