ONZE WERKWIJZE

Stap 3: Trend in de praktijk

Hoe wordt mijn organisatie futureproof?

Uiteindelijk bepalen de onderzoeksvraag, het scenario, de doelgroep, de
beschikbare tijd en het budget welk soort raamwerk er verder wordt uitgewerkt.
Is het startpunt een nieuwe doelgroep, een idee, een businessuitdaging?

In overleg met de opdrachtgever wordt er verdiept op strategische opties,
ontwikkeling van toekomstige doelgroepen, toepassing in sociale media, of
veranderingen in de marketingmix.

Het Business Model Canvas (Osterwalder, Pigneur, 2010), Trendpyramides en Consumer Trend Canvas (Trendwatching) worden o.a. gebruikt als
vertrekpunt om de nieuwe inzichten in kaart te brengen.

MINITRENDS

Sneaker-fever en luxe pattas

Uitgaven schoenensector In het tweede kwartaal van 2019 heeft zowel de mode- als de schoenensector minder verkocht, zo blijkt uit cijfers van het CBS. Winkels in schoenen zetten 2,9 procent minder om dan in dezelfde periode vorig [...]

  • festival

Een weekendje festival als vakantie?

Nederland, vakantieland? Opvallend is dat millennials relatief minder vaak en minder lang op vakantie gaan dan de oudere generaties. Bijna 60% van alle vakanties brachten millennials door in het buitenland, waarbij vooral stedentrips populair waren. [...]