ONZE WERKWIJZE

Stap 3: Trend in de praktijk

Hoe wordt mijn organisatie futureproof?

Uiteindelijk bepalen de onderzoeksvraag, het scenario, de doelgroep, de
beschikbare tijd en het budget welk soort raamwerk er verder wordt uitgewerkt.
Is het startpunt een nieuwe doelgroep, een idee, een businessuitdaging?

In overleg met de opdrachtgever wordt er verdiept op strategische opties,
ontwikkeling van toekomstige doelgroepen, toepassing in sociale media, of
veranderingen in de marketingmix.

Het Business Model Canvas (Osterwalder, Pigneur, 2010), Trendpyramides en Consumer Trend Canvas (Trendwatching) worden o.a. gebruikt als
vertrekpunt om de nieuwe inzichten in kaart te brengen.

MINITRENDS

Black Friday: trend of pijnpunt?

Black Friday valt dit jaar op 29 november a.s.   Het Amerikaanse initiatief groeit in razend tempo uit tot een echte Nederlandse traditie. De Nederlandse consumenten hebben in 2018 tussen Black Friday en Cyber Monday [...]