ONZE WERKWIJZE

Stel, je bent eigenaar van een bescheiden taxibedrijf in Nederland en je ziet de
markt om je heen razendsnel veranderen. Je klanten huren via Snappcarrent de
auto van de buren, Über levert betaalbare auto’s met chauffeur en de overheid
stuurt aan op zelfrijdende en zuinige auto’s die zichzelf gaan verhuren.

Wat staat je te wachten?

Dit is maar een scenario. Maar net als het taxibedrijf dienen alle ondernemers te
weten wat trends en ontwikkelingen zijn in hun branche, in de technologie en wat
dit betekent voor de dagelijkse praktijk en de toekomst.

Trendzy doet trendonderzoek en voorziet ondernemingen van actuele informatie
en vooruitzichten.

De werkwijze van Trendzy is opgebouwd uit 3 elementen.

Ten eerste: het trendonderzoek.
Welke trends zijn relevant? Welke maatschappelijke ontwikkelingen zijn er?
Wat zijn interessante verschuivingen?

Ten tweede: het trendscenario verhaal.
Welke scenario-beelden worden er gecreëerd en welke mogelijke strategieën zijn
er om van de toekomst te profiteren?

Ten derde: de mogelijke trendkansen vertalen naar een businessmodel.

Trendonderzoek

MINITRENDS

Black Friday: trend of pijnpunt?

Black Friday valt dit jaar op 29 november a.s.   Het Amerikaanse initiatief groeit in razend tempo uit tot een echte Nederlandse traditie. De Nederlandse consumenten hebben in 2018 tussen Black Friday en Cyber Monday [...]