ONZE WERKWIJZE

Stel, je bent eigenaar van een bescheiden taxibedrijf in Nederland en je ziet de
markt om je heen razendsnel veranderen. Je klanten huren via Snappcarrent de
auto van de buren, Über levert betaalbare auto’s met chauffeur en de overheid
stuurt aan op zelfrijdende en zuinige auto’s die zichzelf gaan verhuren.

Wat staat je te wachten?

Dit is maar een scenario. Maar net als het taxibedrijf dienen alle ondernemers te
weten wat trends en ontwikkelingen zijn in hun branche, in de technologie en wat
dit betekent voor de dagelijkse praktijk en de toekomst.

Trendzy doet trendonderzoek en voorziet ondernemingen van actuele informatie
en vooruitzichten.

De werkwijze van Trendzy is opgebouwd uit 3 elementen.

Ten eerste: het trendonderzoek.
Welke trends zijn relevant? Welke maatschappelijke ontwikkelingen zijn er?
Wat zijn interessante verschuivingen?

Ten tweede: het trendscenario verhaal.
Welke scenario-beelden worden er gecreëerd en welke mogelijke strategieën zijn
er om van de toekomst te profiteren?

Ten derde: de mogelijke trendkansen vertalen naar een businessmodel.

Trendonderzoek

MINITRENDS
  • festival

Een weekendje festival als vakantie?

Nederland, vakantieland? Opvallend is dat millennials relatief minder vaak en minder lang op vakantie gaan dan de oudere generaties. Bijna 60% van alle vakanties brachten millennials door in het buitenland, waarbij vooral stedentrips populair waren. [...]

Millenials stellen uit!

Uitstelgedrag van een doelgroep Twintigers van 2018 bereiken mijlpalen in hun levensloop later dan de twintigers van 2008. Ze gaan later uit huis, volgen langer onderwijs en hebben minder snel een vaste arbeidsrelatie of een [...]