ONZE WERKWIJZE

Stel, je bent eigenaar van een bescheiden taxibedrijf in Nederland en je ziet de
markt om je heen razendsnel veranderen. Je klanten huren via Snappcarrent de
auto van de buren, Über levert betaalbare auto’s met chauffeur en de overheid
stuurt aan op zelfrijdende en zuinige auto’s die zichzelf gaan verhuren.

Wat staat je te wachten?

Dit is maar een scenario. Maar net als het taxibedrijf dienen alle ondernemers te
weten wat trends en ontwikkelingen zijn in hun branche, in de technologie en wat
dit betekent voor de dagelijkse praktijk en de toekomst.

Trendzy doet trendonderzoek en voorziet ondernemingen van actuele informatie
en vooruitzichten.

De werkwijze van Trendzy is opgebouwd uit 3 elementen.

Ten eerste: het trendonderzoek.
Welke trends zijn relevant? Welke maatschappelijke ontwikkelingen zijn er?
Wat zijn interessante verschuivingen?

Ten tweede: het trendscenario verhaal.
Welke scenario-beelden worden er gecreëerd en welke mogelijke strategieën zijn
er om van de toekomst te profiteren?

Ten derde: de mogelijke trendkansen vertalen naar een businessmodel.

Trendonderzoek

MINITRENDS

Dit is zo…. 2019! Part 3

Populair in 2019; een 3e blog met higlights Supermarkt 2.0 Het is al jaren een trendterm 'beleving', of breder nog 'de belevingseconomie'. In de supermarkt van de toekomst moet de klant vooral geïnspireerd worden. Koks [...]

Dit is zó… 2019! Part two

Wat heeft 2019 voor ons in petto? Een tweede blog met wat highlights... De kleur van 2019: living coral 16-1546 Panton Levend koraal is de nieuwe kleur van het jaar volgens Pantone. Een toonaangevende kleurselectie [...]