In 2025 zal 50% van de reizigers wereldwijd uit millenials bestaan. Voor hen gaat luxe niet over de buitenkant, maar over connecties, contrasten en inspiratie. Rond het kampvuur zitten, in plaats van bij de TV en niet altijd online zijn. Luxe staat ook voor ‘iets betekenen voor de ander’ en je goed voelen over wie je bent. Nieuwsgierig en verrast willen worden, praten met onbekenden tijdens een hike en samen genieten van een goede maaltijd. Ze willen in de stad wonen, maar van de natuur genieten. Zij willen op ontdekkingsreis in het woud, maar ook nieuwe delen van een grote stad exploreren.

De hotels zijn ontmoetingsplaatsen waar luxe staat voor vrijgevigheid, sociale contacten, inspiratie en nieuwe ervaringen. Ontspannen sfeer en een community, die gezamenlijk de beste routes verkent. Wandelen of hardlopen, het kan allebei. Vrienden kunnen hotelkamers boeken die met elkaar verbonden zijn door een gezamenlijke ‘livingroom’ zodat je samen, maar toch alleen kunt zijn.

  

Food, Friends & Fun

De toekomstige trends in hospitality gaan ook over goed eten. Eten dat je kunt delen met nieuwe vrienden, familie en andere tafelgenoten. Seizoensgebonden producten, lokale leveranciers, biologisch en duurzaam. Het aanbod moet ook aansluiten bij flextariërs, semi-vegetariërs en veganisten. Lactose- of glutenvrije opties staan standaard op het menu. Cocktails en mocktails worden ter plaatse bedacht of zijn van old-school recepten. Een herfstmenu is écht herfst en bevat pompoen, champignons, gekaramelliseerde uien, granaatappel en gerookte yoghurt.

Zakenreizigers willen een plekje om zich terug te trekken, maar ook gemeenschappelijke ruimtes om te socializen. Zweten in de gym, mee doen met de Hatha Yoga, in slaap vallen op de massagetafel, of een scheerbeurt in barbershop in de lobby? Voor de millenials op zakenreis is dit de creatieve vrijheid die ze nodig hebben.

Een nieuwe generatie, een nieuwe benadering.

Astrid Schiepers, oktober 2018