Wat is de toekomst van de sterrenstatus?

De invloed van social media op sterrenstatus is enorm. Nu ben ik als adviseur betrokken bij een onderzoek @ Radio Veronica naar de positionering van hun DJ’s. Heel interessant. Ik ben dus veel bezig met ‘branding’ en social media. En daar gaat ook mijn blog van deze week over.

In de jaren ’40 en ’50 waren het vooral de helden van het witte doek die harten deden smelten. Fred Astair, Ginger Rogers, Clark Gable, Marilyn Monroe… Hun sterrenstatus was van ongekende allure. Zelfs nu zijn deze iconen nog steeds rolmodellen voor velen. In die periode waren het vooral idolen met zang-, dans- of acteertalent die een status hadden. The Beatles, Elvis Presley maar ook de moderne cultidols Beyoncé en Justin Bieber hebben talent.

Podium voor iedereen

Social media is een podium voor iedereen geworden. Voor uitblinkers in talent, maar ook voor de beste verleiders (zoals de bewoners van temptation island), mensen met de grootste snor of met het mooiste achterwerk. Mens én dier doen vandaag de dag een gooi naar een echte sterrenstatus. Dierencasting is populairder dan ooit. En als je nog geen supergrote ster bent, dan koop je toch gewoon volgers op Insta of Facebook!

Talentloos of talentspot

En voor diegenen die toch een echte ster willen worden, heeft reclamebureau Everybody likes penguins een exclusieve service bedacht. Het is een traject van 6 maanden, waarin je door het reclamebureau wordt gelanceerd als BN’er. Eerst op zoek naar je talent of kracht en vervolgens fotoshoots, video-opnames en media-optredens. Met talent, of talentloos? Voor iedereen, want iedereen kan BN’er worden, is hun propositie. Geïnteresseerd? (Het kost wel een paar duiten).

Word een BN-er!

Overigens zijn virtuele artiesten ook goed voor het krijgen van fans. Onlangs kreeg Kalani Hilliker (een zeer populaire 16-jarige Amerikaanse danseres en tv-persoonlijkheid) een eigen chatbot. De Kalanibot werd gemaakt voor het merk Covergirl. En, 90% van haar chattende fans, doet aankopen….

Yes, You can do it!

Astrid Schiepers, april 2018