Astrid Schiepers
Astrid Schieperswww.trendzy.nl
Trendonderzoeker/
Trendwatcher

Astrid Schiepers begeleidt organisaties in toekomstverkenning met als doel klaar te zijn voor de toekomst. Zij is docent/onderzoeker bij Zuyd Hogeschool en is een van de leden van de lectoraatskring  www.limburginnoveert.nl.

Zij studeerde Communicatie en Public Relations (NGPR), behaalde een tweede Bachelor in Organisatie & Bedrijfspsychologie en deed vervolgens de Master Management Culture & Change. Verandering, vooruitgang, transities en strategische aspecten hebben haar grote interesse. Haar expertise is marketing, met aandachtsgebieden online marketing, social en nieuwe media.

Astrid voltooide de opleiding tot Trendwatcher bij Rozenbrood Trendacademy in Amsterdam.

Michelle Stulin
Michelle Stulinwww.stulina.com
Styleblogger/vlogger en trendspotter Stulina houdt zich 24/7 bezig met mode en trends.

Ze studeerde Bachelor of Commerce aan Zuyd University en deed haar afstudeerstage in de modestad Milaan bij een grote uitgever van (mode)bladen.

Ondertussen werkt ze dan ook met diverse grote opdrachtgevers samen. Zowel nationaal als internationaal.

Twee keer per jaar gaat ze trends spotten tijdens de Milaan Fashion Week, maar ook beurzen zoals de Première Vision in Parijs staan op haar trendspot lijst!

Haar blogs en vlogs verschijnen op dit moment op haar website www.stulina.com en op haar snelgroeiende Instagram account @stulina.

Christianne Stijns
Christianne Stijnswww.stijnsstyling.nl
Trendgevoelige merken, sterke product- of bedrijfspresentaties neerzetten.

Stylist, interieurstylist, trendwatcher, Christianne Stijns zorgt ervoor dat trendgevoelige merken sterke product- of bedrijfspresentaties kunnen neerzetten.
Zij is stylist in de meest brede zin van het woord. Studeerde af aan de Academie voor Beeldende Vorming in Tilburg en werkt sindsdien voor veel (grote)
opdrachtgevers zoals Bedding House, Hunter Douglas, Luxaflex en Auping.

Zij heeft een specialisme op het gebied van interieurtrends en –styling en heeft kennis van de verschuivingen en marktontwikkelingen in de branche van retail, architectuur en hospitality. Zij bezoekt regelmatig nationale en internationale beurzen, reist langs steden, symposia en musea. Kennis doet ze ook op van andere trendwatchers en van opdrachtgevers. Voor haar zijn belangrijke aandachtspunten binnen de huidige trendontwikkeling, de diverse kernwaarden zoals sustainability, balans privé/werk, verbinden en delen.

Dylan Demmers
Dylan Demmerswww.deedemmers.com
Dylan Demmers: “Interieurdesign is geen werk, maar pure passie!”

Hij voltooide de opleiding Interior Design in België aan het Thomas More College. Dit instituut is een van de meest gerenomeerde opleidingen voor interieurdesign.

Na werkervaring bij ontwerper Robert Kolenik, begon hij aan de realisatie van zijn droom: zijn eigen interieur design studio deedemmers.

De stijl die hem typeert als interieurdesigner omschrijft hij zelf het liefste als ‘ minimalistische elegantie met een twist’. Zijn ontwerpen zijn modern en simplistisch, maar de twist zit erin, met het oog op comfort en functionaliteit. Eén van de principes die Dylan hoog in het vaandel heeft staan, is duurzaamheid. Veel mensen denken bij het woord ‘duurzaamheid’ of ‘groen’ aan geitenwollensokkentypes, maar dat beeld probeert hij juist te doorbreken door duurzame materialen op een luxe manier te gebruiken.

Dylan is trendwatcher op het gebied van interieur en design en heeft een groot netwerk in zijn vakgebied. Hij bezoekt regelmatig beurzen en musea, zowel in Nederland als in het buitenland. Hij heeft verspreid over het land diverse projecten lopen.

Interieur design studio deedemmers behoort tot de nieuwe generatie Dutch Designers, waarbij kwaliteit, passie en vakmanschap voorop staan.

Dylan brengt magisch design tot leven.

Pepijn Wijnhoven
Pepijn WijnhovenDocent
Docent geschiedenis, aardrijkskunde en docent bij de Trendzy-academy.

Biografie

Pepijn Wijnhoven (1970) Eigenlijk wist ik al vanaf mijn middelbare school ‘KSG Oud Vroenhoven’ dat ik later docent aardrijkskunde en geschiedenis wilde worden. Geschiedenis is een vak dat mij altijd is blijven interesseren. Mijn opa heeft tijdens de Tweede Wereldoorlog in het verzet gezeten, hij sprak er niet vaak over, maar hij wakkerde onbewust mijn passie aan. Nadat hij in 1987 was overleden heb ik als HAVO-scholier een poging gewaagd om via oma zijn levensverhaal op papier te zetten. Vanaf 1995 stond ik voor het eerst in Eindhoven voor de klas. Daar merkte ik al snel dat ik de beleving van leerlingen moest aanspreken om de motivatie voor het vak aan te wakkeren. De quote ‘Education is not the filling of a bucket, but the lighting of a fire’ onderschrijf ik helemaal. Onze leerlingen zijn uniek en hebben allemaal hun eigen talent. Aan ons de taak om hun daar bewust van te maken. Toen ik in 2000 in Maastricht kwam werken werd ik steeds vaker betrokken bij grote onderwijsvernieuwende en innovatieve projecten. Het is mooi en uitdagend om hier je creativiteit bij aan te kunnen spreken. Het vernieuwen is nooit een doel op zichzelf, maar een middel. Het doel is om leerlingen te blijven motiveren en inspireren. En als je daarin slaagt is het onderwijs écht een van de mooiste beroepen van de wereld!

Omdat het bij trendwatching ook heel belangrijk is om ‘back tot he future’ te kijken, te leren van het verleden en de huidige maatschappelijke veranderingen te kunnen begrijpen zal ik tijdens de Trendzy-Academy opleidingen een onderdeel van de cursus voor mijn rekening nemen.

Maastricht, Pepijn Wijnhoven

Isabella Zappettini
Isabella ZappettiniMake-up artist and beautician
Isabella Zappettini is an international and experienced make up artist and beautician.

She got her in certificate in higher education in make-up and design by Delamar Academy issued by the University of West London, in London. After receiving her education she then spend time in California travelling between San Francisco and Los Angeles. In Los Angeles she gained great experience by working on various large scale events such as The Grammys, The Golden Globes, The Oscars and various award shows. While her time in Los Angeles she studied and received her skin care certificate and followed up by working for a renowned plastic surgeon in Beverly Hills to expand her knowledge in beauty, skin care and anti-aging, while continuing her freelance make up career.

After recently returning to Europe she now currently works for MAC Cosmetics as well as photoshoots, weddings and more on the side.

She’s constantly keeping up and excited to follow new trends as well as to inspire others with her thoughts and ambitions for the future. Isabella believes in customising beauty and make up trends to each person and thrives to show you how YOU can feel beautiful.

Follow me on Instagram @bella_zap

Jill Lauret
Jill Lauretwww.culticultuur.com
Communicatieprofessional in de culinaire en culturele sector

Met een achtergrond in de horeca, van cocktailbar tot sterrenzaak, startte zij na haar opleidingen communicatie creatief en taal- en cultuurwetenschappen als freelance professional. Het dienblad werd ingeruild voor pen en computer. Waar het ook maar kan worden deze twee op smakelijke wijze gecombineerd.
Jill werkte o.a. als culinair redacteur, restaurantrecensent en eventmanager en als adviseur voor diverse horecazaken waar zij kookboeken, PR, evenementen en concepten voor verzorgt. Door haar ervaring in de cultuur- en designsector (oa. Dutch Design Week), heeft zij een bijzondere interesse voor fooddesign.

MINITRENDS

Dit is zo…. 2019! Part 3

Populair in 2019; een 3e blog met higlights Supermarkt 2.0 Het is al jaren een trendterm 'beleving', of breder nog 'de belevingseconomie'. In de supermarkt van de toekomst moet de klant vooral geïnspireerd worden. Koks [...]

Dit is zó… 2019! Part two

Wat heeft 2019 voor ons in petto? Een tweede blog met wat highlights... De kleur van 2019: living coral 16-1546 Panton Levend koraal is de nieuwe kleur van het jaar volgens Pantone. Een toonaangevende kleurselectie [...]